lördag 28 maj 2011

Jag vill ha...

Just nu är det mycket "Jag vill ha" här hemma.
Emma vill ha allt.
Vi har tittat på Lotta på Bråkmakargatan nu och Emma säger:
-Jag vill ha en ny cykel
-Jag vill ha en sån gunga
-Jag vill ha ett så´nt armband
-Jag vill ha ballonger

...allt som Lotta har ;)

(Men igår sa hon:
-Jag vill INTE ha en lillasyster, jag vill ha en vovve. Hahaha ja, då vet vi det! )

Läste i Barran idag om att man stressar sig igenom livet och det handlade om någon som hade ändrat om sitt liv, att hon inte längre strävade efter att vara perfekt.
En mening fick mig nästan att börja gråta, "Jag tar mig tid att känna min dotters hand i min ".

Man stressar sig igenom vardagen så mkt att man glömmer bort att njuta av det "lilla".
Idag tog jag mig tid att titta på Lotta med Emma trots att jag sett filmen hur många ggr som helst. Och jag tog mig tid att svara på saker som jag redan svarat på miljoner ggr , jag tog mig tid att bara ligga tyst och mysa, jag tog mig tid att skratta och busa med henne och jag tog mig tid att känna hennes hand i min.

Underbar lördagsmorgon utan stress!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar