torsdag 26 maj 2011

Herre Jisses

Fick en tillsägelse idag av arbetsterapeuten att jag INTE fick bära eller lyft tungt på 4 veckor. 1 hekto fick jag lyfta. 1 hekto...hallå!!! Hur löser man det med en liten dotter här hemma och när man nästan alltid är själv hemma??? En gåta som blir svår att lösa :( Anställa nå´n kanske? Är det nå´n som känner sig manad att jobba gratis för mig? Man får mitt trevliga sällskap, gratis mat o fika :)

Jag är helt slut, det har varit fullt upp från morgon till kväll.
Stan med mamma o Lina, storhandling och uträttat ärenden. Svärmor kom förbi med Pixi böcker och ett gäng Smurfar som har varit Mickes. Kul :)
Moster Lina kom oxå förbi med en present till Emma, en drake. Oj vad kul hon tyckte det var. Hon sprang som en tok :)

Nu sitter jag en stund innan tvätten ska hängas. Försöker komma på nå´t att äta...är hungrig.
Micke jobbar och sonen är på partaj ikväll. Varför hålls den gymnasiedisco när det är skola dagen efter? Inte så lyckat kanske. Snälla Lina ska hämta Amanda och Patric inatt. ( om inte Patric sover hos Tilda, misstänker att det blir så)

Imorgon drar mannen till Tyskland och stannar även en natt i Malmö för att spela golf på lördag.
Så imorgon har Emmis och jag fredagsmys för oss själva. Theo och Sara kommer förbi vid lunchtid för lite lek o bus.
Barnen leker och mammorna fikar o babblar. Shit vad jag är i behov av att prata nu känner jag.
Mycket tankar och funderingar...

Nähe...Ä T A!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar