söndag 19 september 2010

Valvaka

Sitter med sonen och kollar valvakan. Vet inte om det är så kul egentligen men det är iaf trevligt att få lite sällis av Patric. Är ju inte allt för ofta han har tid att umgås med mamsen ;)
Jag tycker om att umgås med "lille" Puff, vi har alltid kul ihop och kan prata om allt. Önskar bara att han kunde lyssna på mig lite mer och framför allt göra som jag säger ( Hör du det Puff, nu vet du vad jag önskar mig i juklapp...att du lyssnar på mamsen , gör som jag säger och att du städar rummet )
Asså helt ärligt, det är väl inte för mycket begärt att en 16 åring ska kunna städa rummet?
Det ser ut som en katastrof i hans rum ibland. Och jag VÄGRAR städa åt honom.
Patric får sitt studiebidrag, vi betalar hans mobilabonnemang varje månad samt hans träningskort och det enda jag kräver är att han ska städa rummet.
Det vore ju kul att slippa tjata nå´n jäkla gång.
Men, han har börjat bli liiite bättre på att hjälpa till här hemma. Man får vara glad för det lilla ;)

Snart är det över...Vem styr landet imorg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar