lördag 25 september 2010

Uppe med tuppen

Emma vaknade vid 06.00. Fick henne att ligga och små slumra hos mig till kl 06.30 sen ville hon gå upp. Hon sa att hon hade bajsat så jag gick snällt upp o tänkte byta. Men hade hon bajsat? Nääää...jag blev lurad. Men upp kom jag iaf. Smart liten tjej!
Fast eg är det pappa MUs fel att vi är upp så här tidigt. Han gick ju upp INNAN 06.00 för att åka iväg att spela golf och då vaknade jag. Gaah! Hämnden är ljuv. På tisdag ska jag upp VÄLDIGT tidigt. Kl 04.30 går bussen till Ullared ;)

Men Emma o jag har iaf haft en mysig start på dagen. Tända ljus och frukostmys.
Nu sitter vi vid köksbordet, jag läser tidningen ( dock lite datapaus just nu ) och hon läser en gammal Kalla Anka tidning.

Emma har blivit så STOR så fort. Hon fattar allt man säger nu och hon babblar på VÄLDIGT mycket. Nu förstår man i princip allt hon säger.
Och man får vakta tungan hela tiden för hon härmar ALLT. Hmmm...

Nyss sträckte hon handen mot ljuslyktan och så skakade hon på huvudet, tog bort handen igen och sa hon:
-Nääe ljys...Aje ,vaaaamt.

Skönt att hon lyssnar på vad man säger. El...njae, hon lyssnar när hon VILL lyssna!
Ojojoj, som sagt, lillan håller på att bli stor och med det kommer även trotsen.
Mycket trots här hemma nu och att testa mamma o pappa till bristningsgränsen.

Nähe, nu har jag lovat Emma att vi ska se på Musses klubbhus. Det är precis det man vill göra kl 7 en lördagmorgon.

MEN...imorgon får jag sova. Imorgon är det min mamma o pappa som underhåller Emma vid den här tiden. Dom ska vara barnvakt, för jag o pappa MU ska ut på partaj ikväll. Moohaaa!
S O V A! ( jag längtar mer efter att få sova imorgon än att gå ut ikväll hahaha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar