fredag 3 september 2010

Perfekta ägg

Sitter nu med radion på, ensam hemma, med min vän kaffet, datorn och har precis ätit perfekta ägg. Blir så lycklig varje gång jag lyckas koka dom så där perfekta som jag vill ha dom. Lite fast gula men ändå kladdigt i mitten... ;)

Idag gick det super att lämna Emma på dagis. Hon gick upp på bänken dom har vid fönstret o vinkade till mig och när jag vände mig för att vinka en sista gång, beredd på att se henne gråta, så gick hon iväg utan att vara ledsen.
Skönt!
Idag ska hon bara vara till 12. Testar med lunchätning för första gången.
På måndag ska hon vara ledig, hon ska vaccineras inför Thai-resan men sen from tisdag kör vi igång på riktigt med lite längre dagar.

Asså det känns helt sjukt att vara hemma helt ensam hemma. Det känns obra och oskönt men samtidigt helt jävla underbart!
Jag ska försöka lära mig att njuta av lugnet och ensamheten.
Jag har lite svårt för ensamhet eg men näe, nu ska jag ta vara på tiden. Samla kraft o energi.
Göra saker jag aldrig hinner annars. Plugga till körkort...jepp!

Jaa så var det helg IGEN. Tiden går för fort....( fast just nu känns det bra...Thailand snart. Yes! )
Ikväll ska jag ut o käka med Pillan. Vet inte vart , vi bara drar in mot stan och så får vi ses vart vi hamnar helt enkelt.
Mannen ska se fotboll så det känns skönt att fly hemifrån en stund ;)

Nähe. nu ska jag mumsa på mitt perfekta ägg och njuta av kaffet.
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar