fredag 17 september 2010

Tungt

Ja, just nu känns det tungt. Mitt liv går lite trögt nu. Känner mig trött och inte på humör. Magen vill inte bli bra. Prover hit o dit, undersökningar och så nya mediciner.
Nu väntar bukröntgen och en gastro o rekto igen.
Jag är väl sjukare än jag vill inse men som min kära faster Christina i Norrköping( min farbrors fru) sa, inställningen är viktig för att bli frisk. Om jag försöker att inte "känna" mig sjuk så kanske det går över snabbare.
Jag orkar och vill inte känna efter. SYNS INTE, FNNS INTE!
Men hur mycket jag än vill förtränga så gnager oron och rädslan inom mig.

Emma är extreeeeeeemt mammig nu. Har förstått att det kan bli så när dom har börjat på dagis. Antingen blir dom mammiga el pappiga. Seperationsångest.
Hon nöter ( kallar sig själv nöti, efter att ha hört mig säga att hon är nötig haha ) och klänger på mig hela tiden.
När hon har lagt sig på kvällen vill jag helst av allt bara vara själv och inte ha någon nära mig. Emma tar nästan ALL energi just nu.

Jag har en tonårsson som "stjäl" en hel del energi oxå. Små barn ,små bekymmer - stora barn, stora bekymmer. Det stämmer!
16 åring = Gymnasiet, fester, fester, fester, alkohol, tjafs, tror att livet bara leker och att man inte behöver ta något ansvar, stökigt i rummet ( på gränsen till soptipp )
Hur var man själv som tonåring? Bäst att inte minnas.

Mamma o fru= Jag ger o ger o ger och gör o gör o gör. L E S S !!!
Kan man säga upp sig på obestämd tid ?

Dagen började och slutade bra men var lite små jobbig där emellan. Började med lunch på stan med Emma, Pillan och Ramona. Sen fick jag ett tuppjucket här hemma, ett litet vulkanutbrott kan man säga.
Behövde få ur mig lite negativ energi och sen var det bra.

Nu ikväll har vi haft familjemys. Alla har varit hemma för en gångs skull och vi har umgåtts tillsammans. Me like!

Nähe, nu väntar sängen. Imorgon blir det upp tidigt. Loppisdax!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar