tisdag 14 september 2010

Rösta

Snart är det dax att rösta. Många man frågar vad dom ska rösta på säger antingen, jag vet inte eller att det är hemligt. Att man inte vet kan jag förstå. Det är rörigt och så mkt info hit o dit nu innan val och sen undrar man ju hur mkt av det partierna säger är sant och vad som verkligen går igenom?
Men när man säger att det är hemligt kan jag inte förstå. Varför är det hemligt? Vågar man inte stå för det man röstar på?
Jag är lite socialdemokrat och lite moderat...dilemma! En blandning av dem skulle vara perfekt,varför inte slå ihop partierna?
Jag har iaf bestämt mig, jag röstar på miljöpartiet!
Det är inte bara arbeten, pengar , höjda o sänkta skatter mm som är viktigt. MILJÖN spelar stor roll för vår hälsa o våra liv.

Jag röstar för Miljön, vad röstar ni på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar