måndag 1 juni 2015

Dagarna kommer och går

Jahopp. Då var det måndag igen. Om en vecka vid den här tiden ligger jag på sjukhus. Nyopererad. 
Lite läskigt. Men förhoppningsvis vaknar ju upp som en helt ny människa. Ja alltså, samma gamla Malla, men att jag mår bra. 
Känner mig orolig och det märks i magen. Får typ springa på toa hela tiden. 

Måtte denna veckan gå snabbt så allt bara kan vara över...

Helgen har varit bra. Sonen har fyllt 21 och det firade vi här hemma tillsammans med Tildas familj. Vi slog nämligen ihop det med planering inför deras bröllopsfest i sommar. 
Dom gifter sig ju i Thailand i november men ska ha en liten fest innan. I sommar. 
Ska bli så kul. 
Kändes en smula märkligt att sitta och planera sin sons bröllopsfest. 
Han är vuxen nu min lilla plutt. 
Tänk vad liten han var här. Bara några dagar gammal

Min lugg???

Det har varit en bra helg. Lite träning på gymmet. Lindsdalsdagarna. ( Emma åkte skylift med mormor i regn och storm. Galna! ) Gjort smörgåstårta. Kalas. Morsdag. ( jag fick rosor och presenter av mina fina barn )
Jag har skrivit krönika. Sytt kläder till Emma sekelskiftsdag i skolan. Hon ska dit på torsdag. 

Jag har pratat med försäkringskassan idag. Har en otroligt hjälpsam och trevlig handläggare. 
Har även pratat med min chef som är väldigt bra. 
Nu börjar jag äntligen se ljust på framtiden. 
Hej livet. Välkommen tillbaka!

Jag har tagit kort på Emmas läpp och skickat till försäkringsbolaget. Hon skadade sig förra året och fick sy. 
Det har blivit en knuta som syns rätt väl. 




Imorgon ska jag ta lite nya somriga bylinebilder. Vill göra det innan operationen. Vet ju inte alls hur jag kommer se ut sen. Såååå nervös över hur mkt hår dom ska raka av på sidan. Hjälp!

Hoppas på att få hämta mina glasögon imorgon oxå.

Här kommer bilder från Lindsdalsdagen 




Här testar Emma kläderna till sekelskiftsdagen
Jag har sytt om ett lucianattlinne till förkläde och schalett 
Det får duga. 


Morsdagpresenter




Vi har köpt kläder till Emma på Lager 157
Så fina kläder och väldigt bra priser. 
Dom här jeansen skulle jag vilja ha. 



Den här kransen funderar jag på att ha på någon av bylinebilderna imorgon

Lite somrigt iaf. 

Förhoppningsvis kan vi väl glömma kalla och blåsiga maj nu och hoppas på att juni bjuder på mer sol och värme. I need it!

Ikväll är jag trött. Det var Emma också. Hon bad redan vid 19.30 om att få lägga sig. Hon brukar lägga sig 20.00 annars. 
Det dröjer inte länge innan jag oxå sover...

Natti natt ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar