fredag 12 juni 2015

Skolavslutning

Det är nåt särskilt med skolavslutning. Stämningen. Barn som sjunger. Jag får alltid tårar i ögonen. 
Alla dessa fina underbara barn. Ja och alla dessa fantastiska lärare och pedagoger. Vilket jobb dom gör med våra barn. Vilket engagemang dom har. 
Tacksam. 













Efter skolavslutningen åkte vi in till stan och fikade. 
En kompis kom och lekte med Emma när vi kom hem. 
Jag tog en kaffe hos syrran. 
Hem och softade lite. 
Vidare till mamma. Lek och bus med lillkusin Hjalmar och så grilla lite.

Ikväll har Emma och jag bara tagit det lugnt. Jag har mest legat på soffan. Inte orkat röra mig. 
Emma har klätt ut sig. Ikväll var hon Tora Light. Hahaha. Detta barn. Ja nån brist på fantasi har hon inte iallafall. 


Vi har lagt oss. La oss samtidigt. Hon fick ligga brevid mig. Micke bär in henne när han kommer från jobbet. Hon sover nu och snart jag med. 
Är väldigt väldigt trött och matt. 
Känner mig inte i form. Och magen är totalt kaos. Vet inte om det beror på oro och lite inre stress. Kanske att jag har ätit lite väl mkt piller nu. Dock "bara" panodil mot smärtan och åksjuketabletter mot gunget och illamående.
Hur som helst så bara rinner maten ur mig och kilona av mig. Blev chockad när jag ställde mig på vågen. 
Var ett tag sedan jag vägde så "lite". 62,7. 
Och då hade jag ändå nyss ätit grillat och var proppmätt   

Ska försöka sova nu. Bultar i örat och gör lite ont.  Men det känns ändå rätt ok. 
Imorgon ska jag göra typ ingenting. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar