tisdag 9 juni 2015

Hemma

Jag lever och mår helt ok. Operationen gick bra. Ny konstgjord trumhinna , skrapat rent inne i örat på nåt fönster där det satt massa gegg efter alla bakterier o infektioner jag haft i örat , sen nån indränkt gelétuss med "gift" som ska bryta ner balansnerven inifrån. 

Dom är så goa och fina på narkosen och operation. Man blir väl omhändertagen. 
Nedsövningen gick bra. Och operationen oxå. Men när jag vaknade på uppvaket hade jag så sjukt ont. Jag skakade i hela kroppen. Men så fick jag nån härlig medicin och så var jag både hög och smärtfri hehe. Somnade om. Kördes upp på rummet. Sov till och från hela kvällen och natten. 

Fick en chock när jag såg mig själv med ett kasslernät runt huvudet Hahaha

Sov ganska dåligt inatt. Visste inte hur jag skulle ligga riktigt. Det gjorde ont och började blöda igenom. 
Dom gjorde rent imorse och bytte förband. Pratade med en läkare. Fick veta lite vad jag fick och inte fick göra under en tid framöver.
Ska byta förband två gånger själv sen tillbaka på kontroll i nästa vecka. 

Fick åka hem efter ronden idag. Kom hem. Tog det lugnt. Fick lite ont och så började det blöda igen. Blödde igenom förbandet. 
Ringde till sjukhuset. Fick åka in igen. 
Göra rent såret och byta förband och så hem igen. Pjuuuh!

Men nu ligger jag nerbäddad i min egen säng. Dåsig, matt och trött men faktiskt helt ok. 

Har gosat med Emmis som har varit ute på vandring med klassen idag. Till Ljungnäs. 
Långt gick dom. Duktiga barn. Men tunga ryggsäckar. Alla skulle ha matsäck med sig. 
Mamma fixade pannkakor åt Emma. (Tack mamma)
Och så hade hon fika och annat gott med sig oxå men ändå hade hon knappt ätit nåt. 
Men dom hade haft en väldigt rolig dag iallafall. 

Imorgon får barnen vara utklädda om dom vill. Emma ska vara Monster High...så klart!

Bara två skoldagar kvar, sen avslutning. 
Men sen ska Emma med fritids till Ljungnäs två dagar nästa vecka innan hon får S☀️MMARLOV. 

Sommarlov redan. Helt galet!
Idag har det iaf varit sommar ute. Har inte kunnat njuta så mycket av den men hoppas på bra väder hela veckan. 

Jag ska bara vila, återhämta mig och få lite energi av solen. 

Återbesök nästa vecka för att kolla trumhinnan. Hur det blir med dropattacksen, yrseln och om man lyckats förstöra balansnerven vet man inte förrän om nån månad. 

Nu läsa för Emma sen en stund framför tvn innan sängen igen. 

Natti 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar