torsdag 25 juni 2015

Jag fryser ihjääääääl

Ok. Man ska inte gnälla. Det hjälper inte. Blir liksom inte bättre väder ändå. 
Men allvarligt, vad är det för väder????
Igår kväll när Emma o jag gick ifrån mamma o pappa ( Vi hade varit o hälsat Lina välkommen hem från USA ) så hade vi höstjackan på oss. Men seriöst. Jag vill ha sommar och sol. Ge ma, nu!!!!

Det är ju deprimerade att vakna till det här varje morgon. 
Trött är jag innan och tröttare blir jag av vädret. Noll energi. 
Visserligen lite sol under dagen. Men ändå så himla kallt. 
Ikväll när jag tog en pw hade jag behövt vantar. 

Hur mår jag annars efter OP? Ok. Men oxå bara ok. Varken mer eller mindre. 
Har inte ramlat än, så kanske det hjälper. Men har däremot börjat få nån ångest och hjärtklappning som bara flyger på över rädslan att ramla. 
Fattar ingenting. Var inte ens så här rädd innan operationen. 

Har ont i örat. Det smäcker o knäpper varje gång jag sväljer eller tuggar. Jag är svullen och öm på örat. Men själva ärret ser iallafall väldigt fint ut. 

Jag är trött. Väldigt trött. Allt gungar. 
Jag kan inte titta ner på marken/golven för då snurrar det till rejält. Läskigt. 
Men. Jag visste ju att det kunde vara så här ett tag. Hjärnan måste vänja sig vid bara ett balansorgan. 
Det kommer bli bra det här. Tålamod Malin. Tålamoooood. 
Är ju faktiskt bara drygt 2 v sedan jag opererades. 

Återbesök i nästa vecka. 

Vad händer annars här?
Vi har varit i Norrköping och hälsat på min härliga farbror o hans fru. Farbror Bernt fyllde 70. 
Det är min riktiga farbror. Min biologiska pappas bror. 

Gjorde en presentlåda till honom med Ängöl. Han är ju från Kalmar från början så han blev väldigt glad. 





Vi har varit i Stockholm hos underbara Fam Forslund. 
Så mycket värme, galenskap, generositet, vänlighet, skratt, omtänksamhet och känslor i den familjen. 
Och även hos alla deras vänner oxå. Jag känner mig så hemma där. 

Otroligt rolig midsommarhelg. Emma låg mestadels i poolen. Vi hann med shopping, Micke spelade golf. 
Vi hade femkamp , pinata och skattjakt för barnen, musikquiz, spelade spel, lagade mat ihop - både killar o tjejer, umgicks, sjöng, åt o åt o åt...
Hemlig show, en eldsdansare. En kille precis hitkommen från Thailand. 

Jag satt mest. Tog det väldigt lugnt med både alkohol o aktiviteter. Men det var kul ändå. 

Jag handlade massa fint från Lottas butik. Me like. Sök på internet. 

En väldigt bra helg. Nya bekantskaper för både Emma, Micke o mig. 
Nya vänner som kommer och hälsar på i sommar. Kul. 

Gjorde en presentlåda till Lotta med blandade saker i, samt armband och halsband jag har gjort. 






































Lotta o Matte har galet fint hemma. 
Men det här är min favorithörna i huset. 

Och att hänga här:



Och ha kvalitetstid med Lotta är lyx. Att bara ta ett glas skumpa, lugn och ro och bara prata. Lyx!


Dom här dagarna har vi oxå hunnit med en lunch med Patric. Dom har varit hos oss på middag. MU fick dra tillbaka till Sthlm, helt spontant, på en golftävling, jag har varit på Modehuset med Tilda, hunnit träffa Lina en snabbis.
Emma har haft en kompis hemma och jag lyxade till det med en hamburge-tjej till middag åt dom hehe
Allt för att få Emma att äta lite mer



Idag har vi varit på Ikea. Lekrummet för barnen ( Gotte o barnen var med ) handlat till Emmas rum ( hon ska få Patrics gamla ). Vi åt lunch där. Jag la ifrån mig min mobil vid ett bord på avdelningen med stolar o bord. Satte mig ner för att vila när det gungade. La mobilen på bordet och gick ifrån den. Gaaah! Kom på det ett par avdelningar senare. Men, tro det eller ej, den låg kvar. Pjuuuh!
Vi var på Länsmuseet. Fikade på det mysiga fiket där. Pysslade i pysselrummet. 
Micke , Gotte o barnen åkte o matade fåglarna vid slottet. Jag uträttade ärenden på stan. 


Ikväll var vi hos Patric o Tilda på lite planering inför bröllopsfesten. Vi fick gott att äta o god fika. Fika fika fika...det enda jag gör nu för tiden. 
Tog en pw när vi kom hem.

Nu soffhäng 1 min till sen sova. 

Imorgon lunch på Öland hos svärmor. Sen imorgon kväll ska jag ev med ett par vänner ut på ett glas. Jag bestämmer mig när jag ver hur dagsformen är. 
Idag har den varit si så där. 
Gungig och trött. 

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar