torsdag 11 juni 2015

Försvunnen

Usch. Kan inte låta bli att tänka på den 17-åriga tjejen som är försvunnen. 
Gör ont i mitt hjärta. 
Minns en natt, eller rättare sagt tidig morgon när jag vaknade och Patric inte var hemma. Han var 16 år då. Klockan var runt 05. 
Jag fick panik. Ringde honom om och om igen. Hans vänner. En av hans vänner s mamma ringde oxå runt. 
Alla sa olika ställen dom senast hade sett honom på. 
Jag var hysterisk. 
1,5 timme höll jag på att ringa runt efter honom och till slut svarade han i telefonen. Han hade råkat somna hos en tjej här i Lindsdal. 
När jag väl fick tag i honom blev jag galet arg på honom och jag tror jag fick hem honom på 5 min. 
Usch. Jag hade varit så rädd. Förstår att han inte gjorde det med flit och somna kan man ju göra. Men den stunden jag inte visste vart han var glömmer jag aldrig. Den var hemsk. 
Men han kom hem iallafall.  
Hoppas att tjejen som är borta är välbehållen och kommer hem. 
Kan bara tänka mig hur hennes föräldrar mår. Och frågan är, hur mår tjejen?...

Mamma kom förbi även idag. Hon vallade mig så jag fick komma ut och gå en runda. 
Sen hjälpte hon mig att tvätta håret. Jag höll en kaffekopp över örat som skydd och mamma tvättade. 
Sen bytte hon förband. 



Jag har varit väldigt trött och matt hela dagen. Inte alls känt mig i form. 
Bara vilat. 

Emma och Micke åkte till simskolan ,sen hämtade Patric och Tilda henne och körde hem henne. 
Dom stannade på en fika. Vi satt ute. Underbart väder. Jag fick lite mer energi när dom var här. ❤️

Tog på en ansiktsmask ikväll och så la jag mig i ett bad. Så himla skönt. 
Känner mig väldigt sliten och matt. 
Ska se en serie jag följer nu vid 21. Sen sova. 
Imorgon upp tidigt. Skolavslutning i kyrkan på morgonen. 
Ska bli så mysigt. Jag kommer lipa. Det gör jag alltid. Jordens känsligaste. 


Tänker på min vän som har det tufft nu...känner mig maktlös. Ibland är livet orättvist...❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar