tisdag 16 juni 2015

Kryssning

Om ett par veckor ska jag åka Cinderella-kryssning men när jag vaknade i morse trodde jag på riktigt att jag redan var på den. 
Måste ha drömt nåt om båten. Vaknade och tänkte Vad tyst det är och jäklar vad det gungar. 
Haha
Öppnade ögonen och såg att jag låg
hemma. 

Tyst var det iallafall och gungade gjorde det. 
Kändes verkligen som att jag var på havet. 
Kunde knappt pricka toastolen när jag skulle sätta mig hehe 

Skulle göra frukost till Emma men fick lägga mig igen. 
Det känns redan bättre så nu ligger jag bara o tar igen mig lite. 

Vet att jag kanske kommer vara lite ostadig resten av livet och lite gungig då och då och det kan jag ta. Tycker jag har lyckats hantera det ganska bra.

Som igår när jag var på stan. Gå på kullerstenar är hemskt.  När marken inte är helt platt. Då får jag kramp i vaderna för jag spänner mig så när jag går. 

Men hellre gungig resten av livet än fler  dropattacks. Nu har det gått en vecka sedan jag kom hem från sjukhuset. Än så länge håller "dom" sig borta. 
Känner mig rätt ok. Ont och "kladdig" i örat än. Och trött så in i bomben. Måste vila ofta och mycket  Tycker det syns väldigt väl på mina ögon oxå 
Tur att jag har glasögonen att "gömma" mig bakom. 

I morgon ska jag till läkaren. Hoppas allt ser ok ut och att jag slipper förbandet över örat.

Vad har hänt senaste dagarna? I söndags var det en otroligt soft dag. 
Emma hade en kompis här från lunch till kvällen. 
Dom lekte hur bra som helst. Ute i trädgården. Nere i källaren. Det var Sveriges yngsta mästerkock, mamma pappa barn, skönhetstävling, 

Här heter Emma Nova och är på väg till tävlingen 

Dom ordnade konsert. Bjöd mig på sång och pianospel. Och dom hade fixat fika. Dom hade disco. Sötisar. 
Jag märkte knappt att dom var här hemma. Mer än deras härliga skratt. 
Underbart att se och höra dom leka så bra. Deras fantasi. Inga sura miner. Inget tjat om "vad ska vi göra" eller om paddan. 
Vi har nämligen dragit ner på paddtid för Emma. Och särskilt om hon har en kompis hemma. Ska man leka så ska man leka. Inte sitta vid paddan. 

Igår var hon på Ljungnäs med fritids och hade superkul. 

Jag var på stan igår. Lunchade med MU och fixade lite annat. Var så skönt att kunna åka in på stan en runda. Även om hjärnan inte riktigt är som den ska. 
Gör om gör rätt är mitt nya motto. Typ...
Igår hade jag vita byxor på mig. Jäklar vad längesedan jag hade det. Minns knappt när. Har jag ens haft det innan. Har alltid tyckt att jag ser så "stor" ut i vita byxor. Men jag hade dom på igår. Ovant men ok. Hoppas det inte är helt ute. Hehe



Jag skrev klart krönika. 
Patric och Tilda kom på middag. 

Sen soffhäng innan säng. 


Nu kommer snart Gotte hit o ska äta frukost med MU o mig. Han skulle ha frallor med. Lyx. 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar