måndag 12 mars 2012

Sjukstuga

Inatt fick Emma ett kruppanfall och tillsammans med det hög feber. Nu på morgonen har hon varit jättedålig. Tungandad, hög puls, skakig, yr och helt utslagen. Vi har svårt att få ner febern och hon verkar ha ont i kroppen för vi får knappt ta i henne. Usch det är verkligen läskigt att se sitt barn så sjuk. Man känner sig maktlös. Och jag blir orolig och alldeles nojjig. Hon ligger i vår säng och ser en film nu. Men om febern inte går ner så får vi nog ringa doktorn.
När jag satte på filmen och stoppade om henne i sängen så frågade jag:
-Ligger du bra nu
-Ja, men jag mår inte bra mamma
Då högg det i mitt hjärta och jag fick tårar i ögonen.
Mammas lilla hjärta!

Nu sitter jag och tar en kaffe i solen. Det är verkligen sommarvärme. Borde ha gått till läkaren ang bihålorna . Har även jag fått nån variant av hosta som låter som krupp och har nästan tappat rösten men... Allt det där är skitsamma när ens barn är sjuk. Det viktigaste är att Emma blir frisk.
Kaffe, sol och en bra bok ger mig energi.

Ut i solen, ni som kan, och njuuuut!


Jag undrar så hur våra vänner har det ute på dom stora haven. Vi saknar er!
Kram

Även en stor kram till Dig min vän som har flyt nu. Gutt att allt börjar ordna upp sig. Efter regn kommer solsken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar