tisdag 20 mars 2012

Gråter

Ja nu har tårarna forsat en stund. Har tittat på Efter tio med Malou där det var en pappa som berättade sin sorgliga men ändå solskens historia.
Han träffade en tjej på nätet som blev gravid och behöll barnet emot hans vilja. Han visste inte ens om han verkligen var pappa men han kom ändå och var med på förlossningen. Han tog direkt till sig barnet och beskrev det som kärlek vid första stund. Mamman till barnet drog från BB dagen efter förlossningen och lämnade honom ensam med barnet.
Efter 14 dagar fick han veta att han var pappa till flickan och han har sedan dess tagit ensamt ansvar för barnet.
Flickan är nu snart sex år och även hon var med i studion en stund.
Det var så fint att se dem ihop och jag berördes enormt mycket.

För mig är det ofattbart att mamman kunde göra så men kanske var det trots allt det bästa valet om man ser hur det blev.
Blir så förbannad över hur enkelt det är att bara skaffa barn. Att tjejer använder ett barn/att bli gravid som vapen.
Hon behöll barnet för att hämnas och göra killen illa. Ingen tanke på barnet alls.
Nu blev det bra trots allt, pappan tog sitt ansvar trots att han var ung och inte alls ville ha barn.
Jag tror man kan se hans medverkan i programmet här. (du får leta dig fram, han heter Momo Divani )

Just nu efter att ha sett detta så vill jag springa bort till förskolan och hämta Emma, krama om henne och säga att jag aldrig kommer att lämna henne.

För övrigt så ligger jag mest. Usch vad jag är trött på att ligga...Ja, asså ligga i soffan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar