lördag 24 mars 2012

Årets första...

...grillning är avklarad. Gutt var det!
Idag har vi städat uterummet/altanen, tagit fram utemöblerna, fixat, donat och gjort oss redo för sommaren.
Det har varit en toppendag, sol ute och sol inne. Alla har varit på strålande humör.
Mams, paps och småsystrar har varit här på grillat och annat smått och gott.
Vi satt och mös på den inglasade altanen med massa tända ljus. I löööve it!
Den inglasade altanen är mitt favorit"rum" här i huset.


Nu ska jag hjälpa tranan att fylla Emmas strumpbyxor som hänger på hennes dörr och lägga ut små vita fjädrar som han ska ha tappat lite här och var. För tranan är väl vit?
Tranan kommer att lägga en målar/pysselbok med Rapunzel i strumpan, samt en tablettask. :)
Patric har inte hängt upp nån strumpa så han får nog inget. Tyvärr...
Men han får säkert en påskägg av påskharen till påsk iallafall :)
Påskägg blir man aldrig för stor för.



Imorgon är det våffeldagen så då ska det ätas våfflor. Och så ska jag längta hela dagen efter att få gå och lägga mig så att det snabbt blir måndag.
Vad händer på måndag? Jo då kör jag och mannen till Ullared för att ta med några gula påsar hem från GeKås.
Fan så nice!



Och vad händer nu da? Jo nu ska trötta Malla krypa ner i sin säng och "make out" med John Blund :)


Natti natt



"Om idag inte var en ändlös landsväg
Och inatt en vild och krokig stig
Om imorgon inte kändes så oändlig
Då är ensamhet ett ord som inte finns..."


Nationalteatern kommer till Sweden Rock ...och Return...Jag MÅSTE dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar