torsdag 2 december 2010

Jag hinner inte...

Jag hinner ingenting. Att vara tillbaka till verkligheten ( jobb, mamma, fru, hushållerska ) tar på krafterna.
Jag har lite panikkänsla i kroppen. Hemmet förfaller...ja jag vet, jag överdriver. Det kanske inte förfaller men det är iaf inte i det skick jag vill. Det ligger saker överallt känns det som. Gaaah!
Jag hinner inte med mig själv eller att göra saker jag vill och tycker om. Tidningarna jag prenumererar på ligger på hög och jag hinner inte läsa. Jag tar mig inte tid att sitta vid datorn längre.
Vad gör jag då? Jag stressar runt...hehe.
Nu em/kväll har jag plockat fram tomtar o julpyntat. Inte nöjd men det får vara så här iår. Har inte tid, ork eller lust att lägga mer energi på tomtarna nu. Jag skiter i tomtarna i år helt enkelt. Emma har fått en minigran i sitt rum iaf och några tomtar så nu är hon glad o nöjd.

Julen börjar närma sig, stress, och innan dess fyller Emma 2år och det är 2 kalas inplanerat för henne, stress, vi ska på kalas hos Emmas kompis Theo, julfest, julbaka, julhandla och tillråga på allt ska jag hinna med en liten operation oxå. Hua!
Och så ska jag hinna med att jobba,vara med på planeringsdag, lucia på dagis, städa, laga mat,äta sova och hinna umgås med familj o vänner.
Nää men det är lugnt. Jag är inte ett dugg stressad. *hjärtklappning och magont*
Och jag blir inte mindre stressad av att vi har varit hemma hos vänner i Sthlm som har sååå fint hemma. Då stressar jag upp mig över att vi inte har renoverat köket än, eller badrummet, eller fixat Patrics rum nere i källaren och...och...och....jag VILL så mycket.

Hm...inte blir jag lugnare av att jag ska jobba i helgen. Fre, lörd och söndagnatt. Wiiihooo!
Det firar jag med att köra torsdagsmys. Mannen tränar innebandy, sonen är på gymnasiepartaj, lillan sover och jag har tänt ljus och myser framför tvn med chips o dipp.
Ska bara hänga upp en maskin tvätt först...*suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar