lördag 11 december 2010

Städar

Ja idag är det städ, plock o fix hos fam. Unger. Emma ska ha barnkalas imorgon och då måste ju gästerna kunna andas och slippa dammallergi. Jaa, så illa är det här hemma.
Skönt att få städa av!

Vid 14 ska vi på kalas hos Theo, sen bär det av hem och göra tårtan tills imorgon.
Blir en enkel tårta med färdigköpta bottnar och så har jag gjort dumlemousse till ett lager och vaniljkräm med hallon i till ett lager. Emma vill ha en godistårta så det får väl bli lite godis uppe på tårtan imorgon när jag har garnerat den med grädde.

Önskar jag vore lika duktig som min kusin Frida på att göra tårtor. Hon är grym. Hon ska göra en mussepigg tårta till Emma till nästa helg då vi har kalas med familjen.

Nähe, nu ska jag damma klart, måste bara sippa lite till på Äppel/kanel glöggen...den är magisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar