tisdag 28 december 2010

Slappardag

Idag gör vi ingenting. Emma o jag har en mysdag. Vi började med att ta sovmorgon och gick inte upp förrän straxt innan 9. Härligt!
Jag känner mig helt slut. Trött, huvudvärk, dåsig och faktiskt lite illamående. Bläää! Gjorde tomtegröt till Emma o mig idag men ingen av oss åt mer än ett par skedar var. ( kan ju oxå bero på att den inte var god hehe )
Jag tror inte jag vågar äta nå´t idag. Jag ska jobba inatt och måste vara pigg.

Emma har varit så duktig idag. Hon har varit nakenfis hela morgonen ( utan blöja ) och sen kom hon nyss och sa:
-Mamma, Emma sitta pottan.
-Va bra sa jag, kom så går vi till pottan.
-Mamma läsa Morris
Hahaha, hon vill att man ska läsa en bok om Morris när hon kissar. Och det gjorde jag såklart och hon kissade.
Så nu går hon utan blöja igen.
Jag räkar inte med att hon ska bli helt blöjfri direkt, men det är skönt att hon VILL kissa på pottan och att hon känner NÄR hon är kissenödig.
Och hon blir så stolt varje gång hon har kissat. Hon vill själv hälla ut kisset i toan och så ska hon spola efter.
Mammas duktiga tjej.

Gud vad skönt det är med mysdag...det gillas, MYCKET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar