torsdag 23 december 2010

Du söte tid

Varför är vi ALDRIG förberedda när det kommer snö i detta landet? K A O S.
Oskottat i nästan hela stan, vallar vid övergångsstället, fick plöja fram med vagnen, bussarna försenade, människor sura o arga på bussen. Busschauffören kan ju knappast hjälpa att vägarna ser ut som dom gör + att halva Kalmar åker med bussen, då tar det tid. Ingen idé att skälla på honom, puckon!
Plöjde mig igenom halva Lindsdal med vagnen ( tror jag ska uppfinna nå´n form av skidor man kan sätta på däcken i vintertid så vagnen glider fram )kommer hem, S N Ö på hela garageuppfarten, skottade mig svettig. Pjuuh!

Hemma och inne i värmen, hostar o nyser o njuter av lugnet. Tar på krafterna att vara på stan dagen innan julafton. Alla stressande människor gav mig lite smått panik.
Sitter o lyssnar på julmusik och försöker hitta julfeelingen...vet e f**n vart den är. Måste packat ner den rejält förra året.

Ikväll är det uppesittakväll med räkmackor o annat gott. Spela bingolotto och slå in alla julklappar.
Mys med min älskade familj. Gör ont i mitt hjärta när jag tänker på alla som är ensamma under julen eller alla barn som far illa. Ledsamt...
Jag skickar en tanke till er .

God jul, ha en riktigt skön helg. Ingen stress, inga måsten...bara njut!

" Tomten jag vill ha
en riktig jul, en så´n som man har när man är liten..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar