onsdag 22 december 2010

Kallt

Jisses vad kallt det är idag. Risk för istappar i näsan ( o inte bara där hehehe )
Men det är verkligen en fin dag. Blå himmel, sol och snön glittrar. Jag är sugen på att gå ut o gå men jag vet inte om jag orkar. Är så himla förkyld och rosslig i bröstet. Inatt var det dock mycket lugnare med hostan och jag fick sova hela natten. Skönt.
Men det får nog bli en promenix sen. Behöver röra lite på mig och framförallt få lite frisk luft.
Men när det är så där kallt ute så blir det ett så´nt obehagligt knarrande o gnisslande ljud när man går i snön. Hua!

Nu dricker jag varm choklad o försöker värma min frusna kropp. Är fullt påklädd, tjock kofta och sockor men ändå fryser jag.
Ska försöka julstäda lite men först ska jag lägga mig i soffan, vila o läsa en bok. Läser just nu Insidan av Liam Norberg.

Herre gud, det är julafton om 2 dagar. Kommer den inte lite väl tidigt i år julen?
Stress stress stress...fast inte för mig( än så länge ) konstigt nog. Jag bara hasar runt här hemma och orkar inte göra nå´nting. Men allt är under kontroll, julskinkan är klar, den var svärmor o lämnade igår ( jag kan inte göra julskinka så det är bättre att överlåta det till nå´n som kan ) maten är inhandlad, julklapparna klara, dom ska bara slås in men det gör vi när vi har uppersittarkväll.
Bingolotto och julklappsinslagning är lite tradition dagen innan. Likaså att åka in till stan dagen innan , fika med Pillan och bara lugnt sitta o titta på alla som stressar runt för att köpa sista julklapparna ;)
Jag är glad att jag är ute i god tid med julklappar och att man inte behöver lägga hela decemberlönen på att handla julklappar och mat. Det är alltid tunga räkningar i december, el vatten , huslån mm så det finns andra saker att lägga lönen på. Januari månad känns alltid så låååång och det känns som en evighet tills lönen kommer.
Och så ska Pillan o jag på en Finlandskryssning i mitten av Januari. Men det var billigt. 330kr per pers då ingår bussresa tur o retur, hytt, buffé på kvällen och då ingår även dryck och så frukostbuffé på morgonen. Billigt o bra!
Sen håller Pillan o jag på att leta en solresa att åka på under våren. Pappa MU ska till Spanien på golfresa och jag får åka på relaxresa. Gutt!

Visst är det mysigt med snö ( i måttliga mängder ), men nää, jag vill ha sol o värme...längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar