måndag 13 december 2010

Sjukstuga

Vi missar luciståget på dagis idag *snyft* för Emma är sjuk. Hon har ingen feber men är så förkyld och hostig. Har hostat väldigt mycket inatt så vi tyckte det var bättre att hon fick vara hemma o vila.
Det är nog mest jag som är ledsen över att missa lussefirandet för Emma sitter under filten i soffan och tittar glatt på Musses klubbhus.
Vi ska "gå i skolan" om en stund ( hon säger det när vi ska sitta vid hennes lilla bord i köket och rita eller pyssla hahaha Vi har bordet där som en tillfällig pysselhörna ) och i em när Micke kommer från jobbet så får Emma lussa för oss istället.
Hm...det var massa som jag skulle ha gjort idag, ärenden som skulle ha uträttats etc men det får fixas imorg. Har inte så många dagar på mig att göra allt som jag måste hinna innan lördag då Emma fyller år.
Får ta en dag på stan imorgon för sen senare i veckan ska jag opereras och sen gör jag nog inte många knop därefter.

Jag känner mig eg inte heller 100% på topp. Alla i familjen är hostiga o förkylda. Segt!
MEN hellre förkyld än att åka på nå´n jäkla kräkarsjuka.

Nu ska jag leka lärare , Emma väntar vid bänken hahaha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar