tisdag 30 november 2010

Vardag

Ja, man kommer snabbt in i vardagen igen...gnäll, pip, tjat, gnat ;)
Emma är fortfarande väldigt förkyld så hon är en liten gnäll o pipmaja.
Men samtidigt så är hon så jäkla härlig. Hon är så stor nu. Pratar hela meningar och man förstår verkligen allt hon säger. Och OJ vad hon pratar.
Idag sa hon nog den längsta meningen jag har hört från henne hitills. Emma ska skala clementinen, sa hon ;)
Hon kämpar verkligen med att skala själv. Det tar sin lilla tid men hon ger inte upp :)
Hon kan hur många barnsånger som helst och sjunger ofta o mycket. Så härligt att höra!
Det märks att hon lär sig en hel del på dagis. Hon leker mkt mer nu. Hon var så rolig en dag när jag kom in i hennes rum och hon lekte vid spisen. Vad gör du sa jag?
Då visade hon en soppslev där hon hade lagt i en mininalle ( sån som man har på fingret )och så sa hon:
-Jag kokar ägg
Hahaha


Jag sitter o är nervös över att min son nu sitter på en buss hem från Sthlm. Busschauffören kör tydligen som en dåre och dom har varit nära att krocka flera ggr.
Han kör om bilar och kör alldeles för snabbt trots att det snöar och är dåligt väglag. Idiot! Kommer inte min son hem oskadd så ska jag mörda honom. Busschauffören alltså.

Tända ljus, soffan, filt och glögg får det bli nu.
Imorgon ska jag upp tidigt och iväg på en planeringsdag hela dagen så jag tror jag hoppar i sängen tidigt!

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar