tisdag 19 oktober 2010

Vänskap

Jag sökte upp en "gammal" vän som jag inte har umgåtts med eller hört av på måååånga år. Var rädd att hon inte skulle vilja ha kontakt med mig igen. För vad jag minns så slutade vår vänskap inte så bra( förmodligen mitt fel, brukar vara mitt fel ) men hon har hört av sig och jag är väldigt glad över det.
Hon sa att hon hade lagt allt gammal bakom sig och det är jag tacksam över.
Den här vännen var under många år en viktig person för mig och jag känner att jag har saknat henne väldigt mycket. Nu vet jag inte hur framtiden blir, eller om vi kan ses och börja umgås igen. Det är långt dit. Människor förändras och går vidare men jag är glad att vi iaf "pratar" med varann och jag hoppas på att vi så småningom kommer att kunna ses.

Det är viktigt att våga erkänna när man har gjort fel, kunna stå för det och säga förlåt.
Onödigt att vara ovänner när man kan vara vänner. Logiskt tänkande från MalleMU ;)

Nu ska jag ta ett bad, ansiktsmask, hårinpackning, raka mina ben som det har växt upp en skog på. Vågar inte säga hur det ser ut på andra ställen men jag kan säga djungel...IIiooouuu! Dislike.
Hinner inte med mig själv längre. Det känns inte bra.
När Emma var riktigt liten önskade man hela tiden att hon var större. Jag trodde det skulle bli lugnare när hon lärde sig krypa, sen trodde jag att det skulle bli lugnare när hon lärde sig gå, sen trodde jag det skulle bli lugnare när hon kunde prata och göra sig förstådd bättre och leka mer själv. Hm..nu vet jag att det blir inte lugnare. Det blir bara värre hehehe.
Det är fullt ös på detta barn från det att hon vaknar tills att hon sover. Hon är inte tyst o lugn när hon sover heller för då pratar hon i sömnen. Ja, jag säger då det.
Man ska veta att man lever när man har barn. Lugn o ro får man på hemmet när man är gammal ;)

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar