måndag 18 oktober 2010

Föräldrarmöte

Nu ikväll har vi varit på vårt första föräldrarmöte på dagis. Var faktiskt jätte kul. Många bra och lättsamma föräldrar.
Fröknarna hade lagt upp mötet bra och alla fick pyssla medan vi fikade. Man skulle göra en figur som skulle likna sitt barn. Man fick göra en att ta hem och en som skulle vara på dagis och användas i samlingen. Alla föräldrar tog det på största allvar och det blev en hel del skratt under pyssel/fika stunden. Härligt!
Så nu har Emma fått sin lilla "Emma figur" och den ska sova hos henne inatt ;)

Hade utvecklingssamtal om Emma idag med. Hon är en försiktig liten tjej på dagis och hon iaktar mycket. Fröknarna sa att hon inte pratar så mycket på dagis...hm...då pratar hon desto mer här hemma iaf ;) Herre gud vad hon babblar. Munnen går i ett.
Hon säger så roliga saker. Igår sa Micke : FisEmma. Då blev hon sur, blängde på honom och sa: Taskii!
Visste inte ens att hon kunde det ordet ;)
Eller när hon tappar något , suckar och säger: Typiiss ... hehehe
Jag älskar nog hon kramar om mig och säger: Ääälklin. Då blir jag varm i hela kroppen.
Hon har lärt sig väldigt mycket bara dom senaste veckorna. Hon kan färger, iaf blå, röd och rosa.( såklart hon kan rosa, hon är ju rosa tjejen hihi )
Hon räknar en hel del. Visserligen kan det bli lite fel: 1, 2, 6, 8, 9, 12 men hon försöker iaf.
Vår lilla skrutta är inte så liten längre.
Och jag som tyvärr svär ALLDELES för mycket får verkligen tänka mig för nu, för hon är ett riktigt litet eko. Hehe
Jag har oxå upptäckt att hon nog inte alltid kan vara med mig överallt. Häromdagen kom hon med en O.B i handen och sa: Snippan
Eh...ja, den ska vara i snippan men INTE på Emma.
Hon har alltså sett mig använda O.B och snappat upp det. Hua!

Nähe, te och macka framför tvn väntar. Guttit!
Trots det trista beskedet hos läkaren så känner jag mig glad idag. Humöret är på topp. Jag är lycklig. Bäst att passa på att njuta medan det varar. ( mitt humör är ju som en berg o dalbana )

Passar på att skicka en kram till alla jag tycker om och även dem jag ogillar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar