fredag 1 oktober 2010

Sötast

Tidigare ikväll så var det ovanligt tyst här hemma. Vi undrade såklart vad Emma hade för sig...och då hade vår söta lilla tjej gått och lagt sig. Hon hade krypit ner under täcket och låg redo för att sova.
Så söt. Jag fick tårar i ögonen.

Hon var så trött lilla skruttan. Inte pigg alls. Vaknade nyss och hade feber.
Men efter att ha druckit o fått alvedon så somnade hon om igen.
Hoppas hon får sova inatt. Tycker inte om när hon är sjuk. Det gör ont i mitt mammahjärta.

Jag ska hoppa i säng tidigt. Imorgon blir en mysdag hemma och sen framåt kvällen ska jag hem till Sara på tjejfest.
Emma är hemma med pappa MU. Antar att min älskade man lär vara klistrad framför tvn. Är nå´n trist golftävling som pågår nå´nstans i världen. Så han är nog lika glad som jag över att jag inte ska vara hemma. Då kan han se eländet i lugn o ro ;)
På tal om tjejfest så var jag en snabbrunda på modehuset idag för att hitta nå´t snyggt tills i morg och köpte mig ett par lacktights på BikBok. Jag provade dom inte innan...eh...HAHAHAHA Ingen kommentar om hur jag såg ut i dom.
Dom var bara här hemma o vände kan säga. Nu hänger dom i butiken igen och nå´n smal fin liten jänta kan ha kul i dom byxorna istället. Jag får hitta nå´t "gammal" att ta på mig ;)

Nu ska jag ringa min son och se hur han sköter sig. Det är fest ikväll. Ogillas. Jag har svårt att sova när han är iväg. Vaknar flera ggr på natten och kollar mobilen för att se så att jag inte har missat nå´t samtal eller sms från honom.
Det är nackdelen med att ha barn, nackdelen med att vara förälder...all denna jäkla oro.
Oron att dom ska göra sig illa...att någon ska göra dom illa. Att dom ska bli sjuka eller skadade.
Jag vet faan inte vad jag gör om det händer mina barn nå´t.
Nää fy...bort med denna hemska tanke!!!

Tittar just nu på Skavlan , på tal om nå´nting annat, och tycker att Tuva Novotny är grym. Cool tjej!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar