tisdag 5 oktober 2010

Föräldrarmöte

Jag har spenderat kvällen på stagneliusskolan. F-möte för sonen. Intressant.
Bra system dom har att man kan gå in på datorn och kolla hans schema, frånvaro/närvaro mm
Blev en diskussion om att dom har mobiltelefonerna med in på lektionerna och sitter o facebookar.
Tycker inte dom ska kunna sitta o surfa på sina mobiler på lektionstid men som mentorerna sa, det är svårt att få dom att släppa ifrån sig mobilerna eftersom det eg inte finns några riktiga regler för vad som gäller.
Min son lever med sin mobil. Han bär den med sig hela tiden och sover med den i handen. Helt sjukt! Därför kunde det kanske vara bra att det är mobilfritt på lektionstid så att han nå´n gång kan koncentrera sig på nå´t annat än mobilen.


Nu ska jag slappa i soffan 2 min sen blir det sängen. Min dotter hostar som en tok inne i sitt rum så jag känner på mig att det blir en jobbig natt.

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar