tisdag 5 oktober 2010

Hemma med Emma

Emma är hemma från dagis även idag. Hon har ingen feber men är fortfarade förkyld och har en otäck hosta. Hon får vara hemma o vila upp sig idag med och så får det bli dagis imorgon.
Jag är inte pigg själv, känner mig trött o hängig, orkeslös, ingen energi och nära till lipen hela tiden :/
Jag är så himla dålig på att "ta hand om mig själv" så vissa dagar kommer verkligheten ifatt, luften går ur och jag blir alldeles matt. Både i kropp o knopp!
Men..äh...det går över. Bara att bita ihop o kämpa på!

Undra om jag ska väcka tonåringarna som sover. Har ett "bonus barn" här några nätter nu. Patric har en kompis, OP, som sover över.
Jag hoppas verkligen dom har sovmorgon idag , annars har dom försovit sig duktigt.
Och ikväll ska jag besöka deras skola, stagg. Det är föräldrarmöte.
Ska bli intressant att träffa hans mentorer och kul att få se skolan.
När jag jobbade på särskolan som elevassistent så åt vi på stagg varje dag men jag tror inte jag har varit inne på själva skolan nå´ngång.
Jag gick ju aldrig gymnasiet. Började jobba direkt efter högstadiet och sen läste jag in gymnasiet på komux.
Jag missade allt det där roliga som dom har nu, fast just då var det de bästa för mig för jag var så
skoltrött.
Men bal o student har man ju inte varit med om.

Nähe...hoppa ur pyjamasen och ut o gå med lillan en runda kanske? Kasta gamla blommor i trädgården och sätta dit ljung står oxå på schemat idag.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar