måndag 12 oktober 2009

Hysteriskt anfall

Paniiiiik! Pustar, frustar, suckar, hyperventilerar....aahhhh....jag är nära ett utbrott.
Men...det är bara att bita ihop. Käkarna låser sig snart på mig så hårt som jag biter. Räknar till 10 om & om igen. Lika bra att räkna till 100 direkt men jag inbillar mig att det inte ger samma effekt.
Emma är inte pigg och jag vet att det är synd om henne men ååå vad jobbigt det är. Börjar bli påfrestande med denna h-vetes förkylning som aldrig ger upp. Känns som om den verkligen gett sig f**n på att testa hur mkt vi orkar och klarar av. Hoppas den ger upp snart för jag har inte mkt energi kvar nu.

Emma suger verkligen musten ur mig.
Hon är såååååå mammig. Hela tiden söker hon efter vart jag är och är jag inte i rummet så pips det hela tiden. Och är jag i rummet ska hon helst klänga på mig eller vara i min famn. Påfrestande!
Jag känner mig orkeslös! Behöver energi.

Ja, jag vet, jag ska inte gnälla. Vi ska till Thailand och det ska bli underbart. Skönt att komma hemifrån och slippa vardagen.
Men...jag behöver egen tid. Tid för mig själv!Inte bara några timmar på sta´n...jag behöver mer än så.
Jag behöver vila ut och hitta tbax till mig, Malin.
För hur ska jag ha ork att jobba och lägga ner 100% på en annan människa när jag just nu inte har ork med mig själv?

Jag lägger ner all min tid, energi och ork på Emma, finns inget över till mig själv eller någon annan. Just nu åsidosätts både Patric och MU. Och t.o.m lilla Tarzan. Har inte ens ork att gosa med honom!
Tappar lusten till att umgås med andra och att göra saker. Fast att jag vet att jag behöver komma hemifrån så blir det jobbigt. Jag orkar inte ta mig för att göra något. Behöver nå´n som sparkar mig i baken!
Jag känner mig sunkig och ofräsch och min bästa vän är morgonrocken!

Den som säger att det är enkelt att ha barn...hm...pyttsan! I såfall kan dom inte ha en enoooormt mammigt barn.
Missförstå mig rätt. Emma är en underbar liten tjej, men...just nu önskar jag att hon vore lite pappig ;) eller rättare sagt MYCKET pappig!

Tomten: Jag önskar mig en helg med egen tid , sömn, god mat, vin, en bra bok, shopping ( behöver dock inte handla nå´t, går lika bra att fönstershoppa) och många goda latté ...kvalité!

Just det! Som om det inte vore nog med elände så har vårt tvättmaskin gått sönder. Jiippiie!
Kyl, tvättmaskin...vad blir det nästa gång?
Skrattretande!

1 kommentar:

  1. Du får komma hem till oss och tvätta ;) och ta en latté paus ;)så kan jag ta hand om emma :)

    SvaraRadera