lördag 17 oktober 2009

Bloggfri dag

Igår fick bloggen vila. Hade fullt upp hela dagen /kvällen och glömde faktiskt bort att blogga.

Igår var jag på föreläsning på körskolan. Nå´n ny grej som tillkommit som man gör innan halkan. Heter riskettan & handlar om risker i trafiken. Var mycket intressant!
Gjorde oxå ett prov som jag klarade. Det börjar gå framåt och det känns skönt att jag är ganska så nära ett körkort nu ;)

Mötte upp Pillan i sta´n och tog en fika efter körskolan.
Väl hemma tog Emma och jag en promenad, hälsade på hos mams o paps.
Se´n vidare hemåt o lagade gott käk.
Stekte kycklingfiléer i ugnen och när det nästan var klart hällde jag över en sås/röra som bestod av:
Creme fraiche
Tacosås
Green chili

Så fick det stå 20 min i ugnen till "såstäcket" fått lite färg
Till det hade vi ris och sallad. MYCKET gott och väldigt enkelt.

Kvällen var lugn, 2 glas rött, kaffe, en supergod bananglass med chokladsås, Idol på tv och se´n blev det sängen.

Emma hade en bökig natt. Har varit några tuffa nätter nu när hon vaknar många ggr. Tror det är tänderna som gör ont, men jag läste oxå att det kan bli så´na nätter när dom små liven kommer i perioder då det händer mycket för dom i utvecklingen. Och nu går det ju i högt tempo och Emma lär sig nya saker varje dag. Se´n så är hon ju fortfarande väldigt förkyld.

Jag gick upp med henne vid 06.30 idag och vi hade en lång frukost. Lugnt och skönt med tända ljus. Mysigt!
Nu sover Emma och jag har oxå fått vila en stund nu på förmiddagen. Skönt!

Patric har dragit iväg på gymnasiemässa. Han vet ju redan skola och linje han ska gå på så han drog in dit med några kompisar och skulle bara kolla lite.
Jag hade velat följa med MEN det är väl pinsamt att ha med morsan...hm...

Nu ska vi ha en slappardag och laddar för vuxentid ikväll. Jag, MU, Sara o Patrik ska iväg utan våra små troll. Det blir middag på Stekhuset och sen bio, Flickan som lekte med elden.
Perfekt lördag!
(Tack Lina för att du ännu en gång är barnvakt...)

Trevlig lördag vänner....och alla "ovänner" som smyger in här o läser ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar