torsdag 16 april 2009

Dax att klippa navelsträngen ?

Känner mig lite nervös och orolig. På söndag drar sonen till turkiet, ensam utan mig ...känns lite konstigt. Han ska bo i en turkisk familj. På dagarna är dom på en stor dansfestival och har massa jippon till framåt 18 tiden. Dom ska på några utflykter och så är det nå´n stor avslutning. På dagarna är han med kompisarna här från Sverige och ledarna och på kvällarna med sin värdfamilj.
Det är verkligen en stor grej dom får vara med om. Dom får hela resan gratis. Kalmar kommun/kulturskola har fått något EU bidrag som täcker allt. Dom behöver bara ha fickpengar med sig och till ev nöjen.
Jag är glad för hans skull och tycker det är super kul att han får följa med. Att han får möjligheten att åka iväg och göra detta. Hans danslag representerar Sverige. Det är stort =)
Stod om det i Östran idag
http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/en_kvaell_i_hambotraesket

( Hehe vi är tidningskändisar i den här familjen )

Men hur glad jag än är för hans skull så kan jag ändå inte låta bli att vara lite orolig och nervös. Men det hör väl till. Vore kanske konstigt om man inte var det. Han är ju min lille plutt och nu ska han ut o resa på egen hand.
Som sagt...han börjar bli stor. Kanske dax att snart "klippa navelsträngen" ?
Nä hu nä....det dröjer ett tag till =)

Nu ska Mamma MU hoppa i säng. Imorgon ska lillfisen och jag vara hemma och bara ta det lugnt. Plocka o städa lite. Gå ut och gå. Sitta i solen lite kanske om den behagar att titta fram.

Natti natti sov så gott Vi se´s imorrn =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar