onsdag 22 april 2009

Egen tid

Vi har ätit frukost och nu har lillfian och pappa MU lagt sig i sängen och somnat om igen. Är så skönt att få lite egen tid. En kopp kaffe och en stund framför datorn = lyx
Borde kanske sätta mig och rensa lite papper, sätta in i pärmar etc men näe...fy vad trist. Borde kanske oxå lägga mig och vila, läsa en bok och bara slappna av lite. Men ...näe, jag gillar att sitta vi datorn en stund. Kolla mail, blogga, facebook etc. Det är avkopplande för mig ;)

När Emma vaknar ska vi ut och gå en runda se´n hem och fixa lite innan det är dax för babysim. Är så mysigt att bada. Men det är ett litet projekt innan man väl är i vattnet. Jag gillar att bada med Emma, är en så härlig känsla att se hur hon njuter i vattnet men...tycker det är ganska så stressigt innan man väl är i bassängen och sen kommer pärsen efter då man ska duscha och klä på sig och samtidigt ta hand om en liten gnällig bebbe som är helt slut efter badandet. Men men...vem har sagt att det ska vara enkelt ;) Huvudsaken att det är kul och det är det verkligen!

Efter babysimmet ska vi lattémammor ses och fika lite. Oftast sover våra små barn gott efter badet så då kan man få avnjuta en fika i lugn o ro.

Dagens "gräl" : Jag skriver automatiskt upp yoggi, mjölk, juice och lök på matlistan varje gång vi ska handla oavsett om det finns hemma el inte. Pappa MU var inte nöjd idag när han upptäckte överflöd av juice hehe
När han sa att jag ALLTID skrev upp ovan nämnda saker på matlistan så kunde jag inte låta bli att skratta...han har så rätt så. Varför jag gör det vet jag inte. Det är väl uppenbarligen något jag verkligen vill ha hemma. Det får helt enkelt inte ta slut.
Men man behöver ju heller inte handla hem till hela gatan vi bor på ;)

Visst är det skönt med enkla gräl som slutar med att man asgravar åt sig själv ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar