torsdag 22 oktober 2015

Trollhättan

Jag finner inga ord... Vad händer i världen? Hur kan man ge sig på oskyldiga barn? Ja, vuxna med för den delen. Så ledsamt, tragiskt och skrämmande det som har hänt i Trollhättan idag. 
Går man inte säker och är trygg någonstans längre?
När Emma och jag åkte bussen till simhallen idag började jag tänka att, tänk om nån kommer på bussen och blir helt crazy och attackerar alla. 

Man måste alltid vara på sin vakt känns det som...och hur ska man kunna skydda sina barn i denna värld???

Jobb imorse. Riiiiiktigt segt att komma upp idag. Och jag har verkligen gäspat mig igenom hela dagen. 
Efter jobbet en runda på gymmet. 
Hem och vilade. 
Hämtade Emma
Packade väska och gjorde fikakorg. 
Bussen till simhallen. 
Åt mellis. Badade lite. 
Simskola. 
Badade igen. Rutschkanerace och bubbelpool mys. 
Vi hade en superrolig stund i simhallen idag. Och Emma tog sitt nionde simmärke. Hon är grym!

Hem. Käkade. 
Och nu har jag slagit mig ner i soffan efter att ha packat väskan. 
Imorgon ska jag ut på äventyr. 
Flyger till annan ort för en helg med trevligheter. Tjohoooo. 
Hoppas på en rejäl boost med energi under helgen. 
Behöver detta känner jag. 
Som sagt, munnen ler men jag gråter inombords. 
Varför? Ja, säg det. 
Läkaren säger att det är sjukdomen som kommit ikapp...
Ja. Vem vet. 
Vill ju känns mig glad. Har ju så mycket att vara glad över. 
Och visst är jag glad, emellanåt, men mest tom på nåt vis. Typ brylös. 
Sjukdomen har verkligen tagit musten ur mig. 

Men men. Jag är ändå på G åt rätt håll nu. Det går framåt. 

Sen är det små sidosaker som oroar men  det blir nog bra det med. ❤️

Sen funderar jag på det här med skrivandet. Ska jag satsa på det?

På tal om att skriva, imorgon kommer min krönika. 
Lite nervös över reaktionerna.  Den är rätt personlig. Men jag fick godkänt av chefen och hon tyckte det var en fin och bra krönika med ett viktigt ämne. 
Läs vet ja!

Och på tal om att satsa på det man brinner för.  Min vän Helena.  Hjälp vad bra hon är på att måla. Hon har talang och jag tror fanken hon kommer bli känd för sina målningar. Nya Gynning. 

En av hennes tavlor. 

Imorgon ska Emma på sitt första disco. Halloweendisco på skolan. Hon är såååå taggad för detta. 

Ha en trevlig kväll. Och helg. Det ska jag ha. ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar