söndag 4 oktober 2015

Nässelutslag

Emma har kliat i håret idag. Fick panik. Luskammade henne om och om igen. Hittade inget. 
Under eftermiddagen blev hon röd i hårbotten. Bakom öronen. I ansiktet. Ner på halsen/bröstet och i nacken. Ser ut som nässelutslag. 
Hon har fått så en gång innan, för några år sedan, av någon allergisk reaktion. Men dom hittade inte vad hon var allergisk mot. 

Stackarn. Jag som trodde hon hade löss
Har blivit värre o värre under kvällen. Hon fick allergimedicin och klådstillande innan hon skulle sova och hon somnade faktiskt. Hoppas det är bättre imorgon. 
Undra vad det kan vara hon inte tål?

En bra helg börjar gå mot sitt slut. 
Dock mycket slit denna helgen. 
Rensa, slänga och byta rum. 
Emma har fått brorsans rum. I hennes rum kommer dom och drar in fibrer imorgon. 
Det är inte klart än men hon igår sov hon iaf första natten i nya rummet. 
Hon är så stolt. Och nöjd över att ha tv. 
Idag ville hon ha frukost på sängen. 
Det kommer nog bli bra när allt är klart. 

Idag är det Kanelbullensdag. Märkligt att fira en bulle men en anledning att äta iaf haha
Vi fikade ute i trädgården. 
Finn ett fel:


JULMUST???!!!

I em var hon hos syrran o lekte med kusin Meja medan jag körde ett indoorpass på gymmet. 
När jag kom och skulle hämta henne så lekte dom kurragömma ute och hade superkul. 

Idag har jag och min vän Ingela bokat en weekend i Budapest. Egentid. Och kvalitetstid med Ingela som jag träffar alldeles för sällan. Hon bor ju nere i skåneland. Längtar ❤️

Nu sitter jag o väntar på Bron. När det är slut ska jag sova
Upp tidigt o jobba imorgon sen till sjukhuset. Till öron näsa hals. 
Och så en tripp till Ikea. 

Ny vecka imorgon. Mycket på schemat. Men även trevligheter. 

Natti




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar