måndag 12 oktober 2015

Hudcancer

Det finns olika typer av hudcancer. En snällare form. Lite mitt emellan. Och en aggressiv. 
Fick besked hudcancer på mina "fula" fläckar idag. 
Lokalbedövning och så skrapade läkaren bort den ena och den skickades på analys. 
Hoppas det räcker så jag slipper ligga på operation och måste sy. Är fram över bröstet och syns väl. 
Förra gången var snittet uppe i hårfästet och det syns knappt men där det sitter nu skulle det synas rätt väl. 
Men men...måste man så måste man. Självklart!
Två fläckar på ryggen frös hon bort. Aj!

En fläck till fram. En hudfärgad knuta såg "snäll" ut än så länge så den fick vara just nu. 

Och en fläck på näsan som såg suspekt ut skulle oxå hållas koll på.
Nu vänta på provsvar och hoppas innerligt på en snällare form. 


Det är mycket nu. Och jag känner mig rätt uppgiven. 
Orkar inte. Less på sjukhus och läkare. 
Vill bara vara frisk , pigg och må bra. 
Kroniskt trött och huvudvärk varje jäkla dag. Tröttsamt. Och jag är extremt orkeslös. Brylös. Noll energi. 
Vårt hem är kaos. Jag pallar inte göra nåt. 
Har tappat sugen till allt. 
Jobbar bara 25% ändå är jag helt slut. 

Vart ska jag hitta ork och energi?
Som en bonus på allt elände så är det ett besök hos tandläkaren på onsdag oxå. Haha
Jag får försöka skratta åt eländet. 

Ser fram emot en helg i Sthlm hos Lotta. 
Bara tänka på mig själv. Gå på trevligheter och ha kul. 

Emmis fortfarande sjuk. Somnade 20 igår. Sov till 09.30. Kom upp, åt frukost. La sig och vilade igen.
Lite piggare nu iaf. Skönt. 

Vi kör en myskväll i kväll, bara hon och jag. 
Men nu är jag på gymmet och försöker träna av mig all dålig energi. 

Ha en bra måndag ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar