torsdag 27 augusti 2015

Tandläkaren

Jag ogillar att gå till tandläkaren av många olika anledningar. Min tandläkare är helt fantastisk så jag ogillar inte henne på något vis. Men jag avskyr stolen. Att nån "gräver" i min mun. Lukten och smaken när man är där.  Lampan som lyser starkt i ögonen. Ja. Bara att gå dit ger mig ångest. Som tur är, förutom visdomstanden nu då och gamla trasiga lagningar som förstörs, så har jag fina tänder säger hon. Och ingen tandsten. 
Men jag tycker det är så sjukt trist att lägga pengar på att gå dit. 
Idag har jag varit och gjort bettavtryck till min skena. 
Kul att lönen kom idag...och kul att den försvann lika snabbt 

Nu har jag suttit en stund med Emma och kollat på världens tio största berg-och dalbanor. 
Hon är helt fascinerad av karuseller. 
Vi tar det lugnt idag. Hon somnade precis på soffan.  Har varit hemma från skolan idag. Sjuk. 
Vaknade inatt med hög feber och halsont.  
Har hon ont i morgon med får vi väl gå till doktorn. 

Hon missar simskolan idag. Men sånt är livet. 
Jag köpte en tidning till henne förut. En sjukispresent. 

Jag har varit på gymmet idag och kört styrka och balans 
Funderade på att gå en runda nu men Näää. Jag orkar inte. Har inte lust. 

Tror jag ska slänga mig på soffan bredvid Emmis ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar