fredag 28 augusti 2015

Mobbning

Idag är min krönika i tidningen.

 Fick tidigt idag på morgonen ett meddelande på fb från en vän från högstadietiden. Hon sa att hon alltid läser mina krönikor och att denna var en av dom bästa hon läst på länge.  
Jag blir så glad. 
Fick oxå höra att jag var en sympatisk människa. Är jag det?

Kanske därför jag blir så jävla frustrerad och irriterad på allt tjat om invandringar och utlänningar på fb. 
Jag kan hålla med att vi tar in allt för många flyktingar. För vi kan inte ta hand om dom på det sätt dom förtjänar. 
Dom är människor precis som vi. Dom är lika mycket värda som oss. 
Dom flyr från ett helvete. Har haft en svår kamp att ens ta sig hit. Vi tar in dom i landet...sen tar vi inte han dom dom 
Det är inte rättvist. 
Varken mot dom eller oss. 
Jag förstår att många tycker att man i första hand ska lägga pengar på oss, på vårat samhälle men ska man skita i någon som är i nöd?

Och jag tror vi behöver invandring i Sverige. Några som rör om lite. 
Nä fy fanken för ett Sverige med bara svenskar! 

Felet ligger inte hos oss "vanliga" svenskar. Vi kan tycka hur mkt vi vill. Det är ändå inte vi som bestämmer. 
Kanske blir det mycket våld från flyktingarna som kommer. Ja..men våld föder ju våld. Kanske är det det enda dom kan? Det enda dom har upplevt under en lång tid. 
Svårt att förstå. Ja. Men precis lika svårt som att förstå varför någon som har blivit utsatt för övergrepp sedan själv gör likadant. 
Våld föder våld. 
Hat föder hat. 

Mer kärlek och respekt! 

Idag har jag kört kondition och balans på gymmet. Grejat i trädgården. Snart kommer svärmor och Ingemar och hjälper till med att såga ner ett träd. 
Emma mår lite bättre. 
I em ska jag träffa Tilda på en fika. Sen hyra en jäkla massa filmer på hemmakväll och bara slappa hela helgen. Gutt å d då va!

Ha en härlig helg ❤️

1 kommentar: