tisdag 18 augusti 2015

Första klass

Tänk att vår lilla skrutta börjar första klass idag. Herre jisses. Vart har tiden tagit vägen?
Den, tiden, rusar iväg oroväckande fort. 

På morgonen var föräldrarna med en stund. Det bjöds på tårta och sång. 
Emmas nya fröken, som också heter Malin, verkade kanon. 

Och Emma verkar ha haft en bra dag. Hon har med en kompis hem som hon inte har lekt med på hela sommaren. 
Så nu när dom leker sitter jag ute i solen och tar en kaffe. Jag var på gymmet innan Micke drog till jobbet. 
Vi har även passat på och storhandlat idag. Och fixat en sak åt en vän i "nöd". 
Klart man ställer upp när vänner behöver hjälp. Även om dom bor många mil bort. 

Ikväll kommer Patric och Tilda 
Mamma duger fortfarande när det behövs tvättas hihi och när det finns köttfärssås till middag. 
Det sjuka är att jag visste inte innan idag att han skulle komma hem. Men när jag väl gör köttfärssås så gör jag alltid extra mycket för jag tänker att Patric kanske vill ha ( vet att han älskar det )
Han visste inte att vi hade haft det till mat idag och nyss ringde han och sa att ha skulle komma hem. Är det inte lite konstigt ändå?
Han kanske kände lukten hihi

Igår var vi på Öland och blev bjudna på lunch av svärmor. Jag var även på ett möte med chefen. 
Dom vet inte riktigt vart dom ska "placera" mig än. Vilken arbetsplats jag ska få. 
Får ju än så länge bara jobba dagtid och inte ensam. 
Men dom hittar säkert nåt bra. Får veta i nästa vecka. 
Jag fick ha en del önskemål ialla fall. 

Idag pratade jag med någon som gav mig inspiration och som sa åt mig att VÅGA
Våga följa min dröm. 
Ja...jag ska våga. Jag vill skriva mer. Jag ska skriva mer. Måste bara ta steget...måste bara våga tro på mig själv. 
"Sitter" ju på galet mycket tankar och idéer. En del finns redan skrivet. En del i huvudet. 
Vad väntar jag på egentligen?

Sparka mig i rumpan någon, NU!!!! 


Igår bad Emma mig ta lite coola bilder på henne 
Hehe. Detta barn. 
Hon älskar verkligen mode. Är väldigt noga med när hon väljer kläder. Att det ska matcha. 



Usch. Jag blev nästan alldeles snurrig här ute i värmen. Det blåser ute men i vår trädgård står det helt stilla. Värmeslag! Pjuuuh!!!!

Ha en härlig eftermiddag och kväll ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar