lördag 17 maj 2014

Redo för sommaren

Idag har det varit trädgård och altanfix hela dan.
 
Ett besök på Ikea, en billig korv med bröd och glass intogs efter att Emma hade lekt i lekrummet och vi köpte blommor o krukor. 
Även ett besök på Bauhaus.



Planterat. Fixat upp tältet/paviljongen på altanen , skurat o grejat, tagit fram kuddar och ljuslyktor. 
Klart!
Och nu är vi redo för sommaren. 








Emma har lekt med sin kompis Nina precis hela dagen. Ena stunden här. Ena stunden där. 
Vi har knappt sett vår lilla tjej idag. 
(Nu har hon däremot somnat i mitt knä här i soffan ❤)

Svärmor kom förbi en runda förut. 
Och nu i kväll stack jag ut och sprang. Behövde skingra tankarna lite.
Har känt mig lite låg hela dan. 
Lyckades springa en mil ...igen. Helt galet. 
Tänkte sprungit 6 km men när det var klart tyckte jag att jag hade massa energi kvar och bestämde mig för milen. 
Sista kilometern var hemsk. 
Och det värkte o stramade som fanken bak på ena låret. 
Jag klarade det. Men det kändes inte lika gutt denna gången. 
Har hittat en bra runda som gör att jag ändå håller mig ganska nära hemma
Så skulle jag bli trött, yr eller ramla så har jag nära hem eller familjen nära att hämta mig. 
Vet inte om jag skulle våga springa så långt nån annanstans nu. Inte själv iallafall. Den rundan känns trygg. 


Nu är jag sjukt trött. Har ett tryck i örat/huvudet och ett konstant susande , som inte känns ok. Så jag ska faktiskt krypa ner. Klockan är bara 22.30 och det är lördag. Men det spelar ingen roll. Jag vill sova och då tänker jag göra det. 
Har varit väldigt trött senaste tiden såjag  behöver all sömn jag kan få.

Var hos läkaren igår. Gick sådär. 
Balanstesten och allt skakande på huvudet gjorde att jag fick kräkas. 
Balansen är inte bra och jag är väldigt svag på vänster sida. Oroväckande enligt läkarna ( min läkare hämtade överläkaren )
Och dom kontaktade neurologen och beställde en akut remiss. Så inom två veckor ska jag ha varit där och kollat upp min hjärna. Det pratades om ev svullnad , för mycket vätska mm 
Jag orkade knappt lyssna.
Känner mig bara så less. Och som en extra bonus har jag tydligen fått hål i trumhinnan i det sjuka örat. 
Förmodligen därför jag har hört min puls i örat. 
Ååååå vad trött jag blir. Hela tiden nya grejer. 

Hur som helst. Nu väntar vi på att neurologen ska göra sina undersökningar. Ok:a mig och då läggs jag in för en behandling. En omgång gift till är planen just nu. 
Gode Gud, ge mig styrka!!!

Gonatt ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar