tisdag 6 maj 2014

Lägga ner

Ibland funderar jag på att sluta blogga. Lägga ner Instagram och Facebook. 
Kanske inte för alltid. Men iallafall för ett tag. 
Och istället fokusera på annat. På viktigare saker än massa uppdateringar och likes. 
Sociala medier stressar mig. Även om jag  tror jag har kontroll så inser jag att jag är beroende av skiten. 

Känner mig trött, ledsen och bitter. Cyklade nyss omkull. 
Kul. Fick en dropattack och kände att jag inte kunde röra mig. Kunde inte styra. 
Ramlade. Slog i knät. Fick styret i magen/revbenet. Skrapade och slog i handen. 
Blir så less. 
En dam med hund hjälpte mig upp. 
Snällt men jävligt pinsamt. Jag förklarade att jag hade en sjukdom. Att mitt balansorgan var ur funktion. 
Sa att det inte var nån fara. Att jag inte hade ont. Jag ljög. 
Jag gick hem med tårarna rinnandes längs kinderna. 
Fan!
Det här är så tröttsamt. Och påfrestande.
När jag kom hem kräktes jag. 
Gungig och förmodligen lite chockad. 

Pratade med min läkare. Hon blev orolig för mig. 
Fick en tid i nästa vecka. 

Innan detta hände så hade jag iallafall en trevlig och bra stund på jobbet. 
Var på gymmet en stund efter jobbet. Orkade inte så mycket som jag hade önskat. 
Men jag var iallafall där. 

Emma följde med en kompis hem efter dagis. Jag har vilat och skrivit klart en krönika. 

Känner mig trött. Och uppgiven...

Är inte alls sugen på att blogga. Har inget kul att skriva om...

Men imorgon är en annan dag ❤




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar