lördag 20 augusti 2011

Men sluta tjata mamma!

Den fick jag nyss i nacken av min dotter som är två år och åtta månader. Eh...inte tre år och vet redan vad "tjat" är. Hm...hur ska det blir när hon är 14?
Och hur kan hon tycka att jag tjatar? Jag tjatar väl inte?
( Ja ja Patric, jag vet att du håller med Emma nu...men man tjatar ju av en anledning..eller hur?! )

Men jag kontrade nyss när hon stod och tjatade på mig med att hon ville låna min mobil.
-Men sluta tjata Emma!
Då fick jag ett stort leende. Hon har humor tjejen. Härligt!

Det är ju oxå helt sjukt. Hon vill låna min mobil. Hon vill låna den för att kunna spela Angry birds. Hon klarar att öppna min I-phone och leta sig fram till mappen spel och det hon vill spela.
Undra när hon ska börja tjata om en egen mobil? Hjälp!

Nu ska hon iaf börja på dans lilla stumpan. Det är nog mest hopp o skutt kan jag tro men skönt att hon får "leka" av sig lite :)
Hon är så härlig vår lilla tjej. Hon hämtade nyss papper o penna, la sig på golvet och så sa hon:
-Nu ska jag skriva E som i Emma och T som i Theo.
Det är kärlek det.

Jahopp...då var hösten här. Jag gillar ju egentligen hösten. Tända ljus, många mys och filmkvällar, härliga stickade koftor, fina färger på träden MEN...stort MEN , den kommer för tidigt!!!
Det känns som att det kommer bli ytterligare en lååååååång och tuff vinter.

Fast det kommer hända mycket roligt i höst så lite välkommen är den ju allt ;)

//Lördag=Tokiga Ture. Hej hopp!


En eloge till min kusin som lyckats gå ner en hel del i vikt på kort tid. Imponerad av hennes drivkraft. Bra kämpat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar