torsdag 28 juli 2011

Emmaboda

Sonen är på festival. Bra eller anus? Anus skulle jag vilja säga.
En vän sa igår:
-Hur kan du låta honom åka med tanke på det som hände? Sant! Det undrar jag oxå. Är det nå´nstans det är fylla så är det väl där!!! Hur dum får man bli?!
Mmmm...svårt att vara tonårsförälder. Hur skulle jag ha gjort? Utegångsförbud? Hur håller man en kille på 1.82 lång, massa muskler, en jäkla vilja och bra övertalningsförmåga hemma? Hihihi

Jag tänker så här...Biljetten var inköpt sen länge tillbaka,( han betalade den själv, SÅKLART! ) alla hans vänner är där( hur tänker deras föräldrar? )...vi har ältat o pratat om det som har hänt och förhoppningsvis blev han rädd och avskräckt över att behöva ligga på akuten och må dåligt.
Förhoppningsvis tänker han till!!!
Vem vet, kanske kommer han hem tidigare än vad som är sagt. Pratade med honom 7.30 imorse, då lät det så här:
-Mamma jag vill hem. Jag får panik. Jag har en bassäng i mitt tält.
Hihi, det var det jag visste. Min son är ingen festivalmänniska, han hatar regn och bajamajor! Äta kall ravioli direkt från en burk verkar inte så trevligt heller. Iiiooouu!

Jag vet inte om det var så smart av mig att låta honom åka...jag vet inte...Svårt att alltid ta beslut själv.
Om 9 månader fyller han "myndig". Då gör han vad han vill. Då ska han ut o resa och vara borta i flera månader. DET känns inte ok...men då har jag inget att säga till om. HJÄLP!

Kändes bra att prata med min vän igår. Skönt att nå´n säger vad dom tycker. Hon skulle inte låtit sin son åka. Jag är mer vek. Kanske snudd på curlingmorsa. Hua!

Emma kommer iaf ALDRIG att få åka på festival. Hon kommer knappt att få gå utanför dörren. Hon kommer ha en GPS inbyggd så jag alltid ser vart hon är och ett inbyggt larm så om hon dricker eller röker så lär hon börja tjuta som f**n. Det måste väl ändå avskräcka? :)

Regn idag! Gör inte så mkt för vi har en del att styra med.
Ska snart iväg och hämta upp Nina för lite bröllopsfix och titt på festlokalen.

Ha en bra dag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar