fredag 7 maj 2010

Tillfällig separation

Mannen har lämnat mig. Är golfänka i helgen.
Känns skönt att få vara lite själv. Ingen som snor tv-dosan och blippar in på alla sportkanaler, inga Barcelona matcher ( faan dom spelar ju jämt och alltid är det en viktig match, fattar inte det där) o jag får ha datorn hur mkt jag vill.
Känns skönt att vara själv just nu eftersom han bara varit iväg ca 3 timmar än så länge. Ikväll kommer det nog kännas ensamt.
Emmis o mammis kommer såklart sakna pappis men vi hoppas han får en trevlig golfresa. Misstänker att det blir mer öl än golfspel ;)
Tror helgen kommer gå snabbt. Idag blir det lunch med en vän som jag alldeles för sällan träffar. Om vi nu orkar ta oss ut i detta ruskiga höstväder. Kvällen blir lugn med mamma-Emma mys. Misstänker att sonen inte tänker vara hemma.
Imorgon kväll blir det lite party och Emma sover hos momo och moffa. Söndag kalas hos min mormor.
Som sagt...det säger nog bara sviiisch så är min man hemma igen.

Fy fanken vad det blåser. Har jag fattat fel? Är det inte vår nu? Har vulkanens utbrott med aska o rök framkallat höst?
Jag KRÄVER att det blir vår NU.

Ha en bra fredag. Håll i er så ni inte blåser bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar