torsdag 20 maj 2010

Jag säger upp mig

Ja, jag säger tillfälligt upp mig från jobbet som mamma, hushållerska o fru!!!
Blääää vad jag är less på allt. Vill inte laga mat, vill inte städa, vill inte plocka upp leksaker 15 miljoner ggr om dagen, eller plocka in saker som Emma dragit fram.
Vill inte sopa i hallen 100 ggr om dagen för att NÅGON går in med skor. Vill inte plocka efter andra VUXNA människor.
Orkar inte fixa matlådor, orkar inte planera veckorna med handling, mat etc.
Orkar och vill inte hålla reda på allt som måste hållas reda på ( för att slippa kaos ).
Orkar inte höra ordet mamma...orkar inte vara fru.
Orkar, orkar ,orkar INTE.
Jag är less på vardagen. Jag vill ha lyx, jag vill ha lite glamour i mitt liv. Jag vill bort från kladdiga o snoriga kläder. Vill bort från bajsiga blöjor. Vill bort från potatismos, korv o mjölk. Jag vill ha champagne och oxfile. ( det går lika bra med fläskfilé oxå ) Jag vill ha nytvättat hår o rakade ben. Jag vill ha klackade skor och en nice outfit.
Jag vill ha lyx...bara för en dag! Jag vill vara MALIN!

Japp, nu mina älskade barn och man, nu vet ni vad jag vill ha, vad vill ni ha? ;)


Obs! Jag älskar att vara mamma o fru, bara så ni vet det. Och jag kommer söka om en ny anställning inom snar framtid. Jag tar helt enkelt en time-out. Bara idag iaf. Jag kommer hem på stört så fort jag gjort klart stan.

Puss hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar