onsdag 22 juni 2011

Plåstersjukan

Jag börjar bli orolig över min dotter. Tror hon har fått plåstersjukan. Hon missbrukar plåster. Just nu har hon 4 plåster på sig. Minsta lilla pricken på kroppen och hon ska ha ett plåster.
Om hon ramlar så skriker hon om plåster innan hon har hunnit känna efter om det gör ont.
Och hon ska ta på plåstret själv oxå. Det tar ca 5 min att bara få upp förpackningen, ut med plåstret, sätter det snett och löst över "det onda" , lossnar efter några minuter och då ska hon ha ett nytt plåster??!!

Hon älskar att gå runt med plåsterpaketen, räkna plåsterna och vill gärna sova med dom i sängen. Behöver vi vara oroliga? ;)

Vi önskar oss en årsförbrukning av plåster. Gärna med Bamse o Hello Kitty. Just nu köper vi billiga/roliga plåster på Tiger ( prylbutiken vid Maxi ) dom är inte bra men plåsterEmmas missbruk blir dyrt annars ;)


Energi
Vet inte vad som har hänt med mig men jag har energi. :)
Jag powerwalkade igår morse och även igår kväll, lite frisk luft och motion gör susen. Se´n händer det grejer i köket, det är snart midsommar och jag ser fram emot en mysig tillställning med goda vänner vare sig det blir här eller hos fam. Hultén.
Igår dammade jag huset, städade den inglasade altanen, tvättade o hängde tvätt, fixade och styrde med saker inför midsommar. Försökte hjälpa Micke att skruva luckor/lådor till köket men det funkade inte med min hand.

Igår var Emma inte pigg när jag hämtade henne på dagis. Febrig och hängig, somnade på soffan och sov ett par timmar på em. Fick alvedon och var piggare hela kvällen. Vaknade inatt och var varm, alvedon igen och nu är hon pigg o glad. Skumt!
Nu ska vi klä på oss och ut och fixa i trädgården. Får passa på medan jag har energi.

I lööööve energi, allt blir så mkt enklare då :)

1 kommentar:

  1. Det är samma sjuka som drabbat Milia :-) Hon har dessutom molusker (brrr...) över hela kroppen som hon bara måste ha plåster över.

    SvaraRadera