onsdag 8 juni 2011

Kökslös

Härligt att vara hemma igen. Dock måste man leva som "taikons" ett tag, vi har inget kök. Det är helt tomt. Bara det nya , enormt fina, golvet som har lagts in. Alltid nå´t.
Vi har kyl o frys i tv-rummet, diskar, micrar och gör kaffe, kaffe är viktigt, i tvättstugan.
Suck!

Jaa så är det, bara att gilla läget. Det blir ju bra tillslut. Hoppas jag.
Men vill man vara snäll och bjuda oss på middag så tackar vi vänligen och bestämt JAAA! ;)
Måste bara säga till er som aldrig har varit i Turkiet, åk dit. Det var super. Jag var där en gång för mer än 10 år sedan, det är stor skillnad nu. Inga tjatiga försäljare på beachen, och "inkastarna" på restaurangerna har lugnat ner sig. Det är fint, rent och fräsch, supergod mat, trevligt och vänligt folk och tokmycket bra att shoppa!
Like it a lot. Alalalanya! ;)
Emma var lite konstig först när vi möttes på flyplatsen...ville inte gå till mig direkt ( det gjorde ont i mammahjärtat ) men sen gosade vi hela kvällen och även nu på morgonen. Hon blev så glad över sin one piece dress och ville ha den på direkt.
Gud vad jag har saknat henne. Och även son o man såklart ;)
Men jag tänker inte ha dåligt samvete, jag behövde det här. Nu är jag utvilad , lite iaf, pigg , glad och har mer energi.
Och det var bra för min man att få vara pappa och fixa hem o hushåll själv en hel vecka. Nyttigt! :)
Ett boktips, ni som inte har läst Mia Skärringers bok, Dyngkåt och hur helig som helst LÄS DEN!
Den är så bra. Jag har gråtit o skrattat om vartannat!
Idag ska Emmis o jag cykla till Ikea o äta lunch...så blir det när man är kökslös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar