söndag 13 juli 2014

Tacksam

Nu ligger jag i soffan. Väntar på att fotbollen ska börja. Mätt på varma mackor o trött i kroppen efter en 5 km löparrunda. 
Gick inte så bra idag. Var segt. Har varit gungig idag o tagit en del medicin. Men är nöjd ändå. Jag kom ju iallafall ut o sprang. 
Har verkligen varit en soft dag med att packa upp o tvätta. Vi kom hem från Sthlm sent igår. 
Det har varit en perfekt dag för plock inne eftersom regnet har öst ner. 
Jag har även suttit på altanen. Lyssnat på regnet och skrivit en krönika. 
Gosat lite med Emma som helt plötsligt i em fick feber. 
Idag efter lunch gick hon till Nina en stund men när hon kom hem blev hon mer o mer hängig. Feber och somnade på soffan. Hon har varit hostig i några dagar. Och snorig. 
Nu är hon rejält förkyld. 
Kanske beror på allt badande i poolen nu när vi har varit iväg. Emma har legat mest i vattnet under dygnets vakna timmar. 





Känner mig så glad och tacksam över hur min vän Lotta har ordnat och fixat dom här dagarna vi har varit där. 
När vi kom fram sent i onsdags väntade tända ljus, ost o kex. Så mysigt. 


På torsdagen åkte ungdomarna in till city. 
Vi andra softade lite vid poolen. 
Sen åkte vi på lite shopping innan vi hämtade Patric o Tilda. Sen körde vi poolhäng innan middagen. 

Sen hade vi en otroligt mysig kväll 














På fredagen vaknade jag yr o kräktes rejält. Nä det berodde inte på alkoholen. Tog det lugnt med drickande kvällen innan. 
Yrseln gick dock över snabbt. 
Softade lite med Emma på morgonen. 
Micke var iväg på golf. 


Sen drog Lotta o jag iväg med barn o ungdomar till ett köpcentrum. 

När vi kom hem så lurade Lotta i mig allt från att min överraskning på kvällen skulle bli bowling till lerduveskytte 
Vi skulle bli hämtade med taxi kl 17. 
Patric, Tilda o Lottas stora son Robin var barnvakt. 

Vi skålade med skumpa. Då dök Ullis upp ( jag hade ingen aning om att vi skulle vara fler än Matte , Lotta, jag och Micke )
Sen dök Katja upp. 

Och när vi skulle gå till taxin stod en limo där. 
Lotta är galen. 
Vi drog vidare mot äventyr. Fullt ös i limon. Så kul. Hämtar upp Lina på vägen. 
Och sen körde vi till en båt. 
Där väntade Nicklas , Fredrik, Helen, David och Pernilla. 
Jag blev så himla överraskad. 
Sen bar det ut på sjön. 
Så jäkla kul. Fullt med folk på båten. Först fick vi räkor med tillbehör. 
Sen tacos. 
Det var ett liveband som spelade. 
Vi stannade i Stockholms skärgård där vi gick i land o skålade med skumpa. En underbar kväll. När vi kom på båten igen bjöds det på ost o kex.
Jag fick stå upp medan dom andra sjöng för mig. Omvänt kan man sä. Pinsamt men fyller man 40 får man väl ta det ;)

Vi dansade , sjöng och hade sjukt kul. 
När vi kom i land åkte vi vidare till ett ställe där festen fortsatte med fullt ös. Dans o sång. 

Jag hade så jäkla kul. A night to remember. 
Är så himla glad för den roliga överraskningen .
Så underbar kväll. En galen kväll. Med massa censurerade grejer Hahaha 

































Igår var det inte lika roligt. Säger som jag alltid sagt. Varför ska man behöva lida när man har haft kul. 
Jag klarade att gå upp och blev människa runt 13.30 tiden. 
Hängde en stund vid poolen innan vi hälsade på mina släktingar i Norrköping 
En fika där innan vi drog vidare igen 

Vilka fantastiska dagar jag har haft ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar