onsdag 9 juli 2014

Sommar ☀

Men hur skönt är det inte att det äntligen är sommar. Tänkte gnällt att det är för varmt men nää inte gnälla. Jag älskar sol o värme. Tokälskar't! ❤

Jag har, som ni märkt , inte bloggat på ett tag. Det är inte för att jag har haft tråkigt utan för att jag haft några händelserika och väldigt roliga dagar. 

I fredags träffade vi ett gäng härliga människor. 
Fördrink hos oss.
Sen fick vi åka "raggarbuss" med riktig mysfeeling.
Alla fick inte plats i den så några åkte bil.

När vi kom fram till vårt resmål så dukade vi upp lite god alkoholhaltig dryck ( god då. Mindre god dagen efter när den inte ville vara kvar i kroppen längre. Våga vägra alkohol. Ja eller iallafall Mintu)
Sen gick vi till Kackelstugan och kollade på Nicke Borg. 
Det var bra. Tror jag. ( förbannade Mintu)

Sen hem till oss där vi åt otroligt goda plocktallrikar, ost o kex. 
En väldigt kul kväll med ett härligt gäng som jag tycker väldigt mycket om. 
Längtar efter nästa roadtrip. Eliten på turné. 
Och våra fina ungdomar, Patric, Tilda o Eve var både barnvakter o chaufförer. ❤


I söndags hade vi ett litet släktkalas i vår trädgård. 
Väldigt mysigt, trevligt och fantastiskt fint väder. 

I måndags en hel dag på stranden, 
Möllstorp , med Gotte o barn o Familjen Hultén. 
Vidare på Färjestadens marknad och sen några timmars mys hos svärmor. 

I går kom vänner från Sthlm på besök. 
En lång o mysig sittning hade vi. Först ute på trädäcket sen ute på inglasade. 
Vi kollade även på fotbollen som inte ens var spännande. Tyskland dominerade med mål!

Idag åt vi frukost ute innan dom åkte. För att sen plocka, fixa o packa. 
Och nu sitter vi i bilen med Patric o Tilda på väg till Sthlm. 
Ser fram emot några underbara dagar. 
Vi ska smygstarta firandet av mig. Tydligen så fyller jag 40! 

Så nu vet ni vad jag har gjort under dessa dagar. 
Har även hunnit med att springa. Dock sämsta tiden på längre. För varmt ute. Varit på stan. Haft jeanskjol på mig för första gången på 100 år.
Jag har varit yr o gungig. Haft ont i örat. Sparkat stortån i en byrå. Resultatet, blå, svullen, öm tå. Själv göra själv ha. ( och inga klackade skor i helgen. Gaaaah )
Fått beröm för min krönika både på mail o sms. 
Jag har varit full, bakis,  gråtit, varit arg, varit nöjd ( och det händer inte allt för ofta ) varit glad, lycklig, o skrattat hysteriskt. 
Upp o ner precis som alltid i mitt liv. Underbart! ❤






































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar