torsdag 3 juli 2014

Fritt fall

I går städ och plock. Fixade mig en mysig läshörna på altanen. En gammal fotpall och fäll och vips så blev det mys.


I går kväll kom Patric o Tilda. Fikade ute när solen äntligen tittade fram och sen tacomys och ett par rundor med den Försvunna diamanten. Jag vann inte en enda gång. Värdelös. 


Emma var jätteduktig och skötte banken. 

I dag var vi trötta familjen och tog en rejäl sovmorgon. Kände mig inte superpigg. Hade tänkt springa innan frukost men orkade inte. Dunkande i örat o huvudet. Och så kändes det som om jag var på stormigt hav. 

En soft dag med rensning och städ i Emmas rum , lekhörna i källaren och lekstugan. 
När jag var ute i trädgården och skulle plocka några blommor och ställa i en vasi Emmas lilla stuga så föll jag handlöst. Fritt fall ner i busken. Förmodligen en rolig syn när jag låg där och krålade. Blöt blev jag för det hade precis regnat. 
Och ont fick jag för jag slog huvudet i en träpelare. Skit oxå. 
Svullen och öm och lär väl bli blå lagom tills imorgon när jag ska ut på trevligheter. 

Micke skrattade först och retade mig för den mosade busken. Men när han såg att jag hade ont och faktiskt blev ledsen så var det inte lika kul. 


Kanske inte syns så väl men blommorna/busken la sig platt. 

Ja ja...det är väl bara att skratta åt eländet. Blå el inte blå , imorgon ska jag iallafall ut o ha kul. 

Ha en trevlig kväll ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar