måndag 28 juli 2014

Dödsångest

Jag har haft väldigt mycket ont i huvudet o örat senaste dagarna. Vilket har gjort att jag har svårt att sova. Vilket leder till för lite sömn och i sin tur till mycket gung o yrsel. Jag känner mig som ett vrak. 
Inatt har jag knappt sovit. Ont i hela huvudet runt omkring örat o framför allt i örat. 

Var hos läkaren och tog nya odlingar i både öra o näsa. Geggigt lite överallt innanför pannbenet. Inte konstigt att man är som man är .Fick några antibiotikadroppar som jag tar tre gånger om dagen i örat i väntan på att se om det är "farliga"  bakterier
Farliga. Det låter så hemskt. Farliga för hjärnan. Bakterie som kan eller har spridit sig till hjärnan. 
Jobbigt att inte veta. Hoppas läkaren ringer idag. Är det "farliga" så sätta en kraftig dos antibiotika in. 

Under det här året som jag har haft sjukdomen och ändå jag ramlat och slagit mig illa ett antal ggr har jag aldrig haft såna tankar om döden som jag har nu. Dödsångest. 
Inatt låg jag typ o planerade min egen begravning. Sjukt. Jag vet!
Tänkte på alla jag måste hinna träffa innan jag dör. Hur knäppt är inte det?!
Det här jävla örat o sjukdomen tar knäcken på mig. 
Ska till läkaren på to igen. Då ska jag be dom ta bort eländet. Skär av örat annars gör jag det själv!!!

Dom få timmarna jag sov inatt drömde jag massa konstiga drömmar. 
Hemska och ledsamma drömmar. 
Skönt när man vaknar o inser att det bara är en dröm. 

Jag tycker att ordet drömmar låter så fint. Men tänk så otäcka dom kan vara. Och rysligt verkliga. 

Har inte bloggat på ett par dagar. Har inte haft lust. 
Vem är ens intresserad av att läsa mitt svammel. Hihi

Hur som helst, dagarna som varit har bestått av lite blandat. Läkaren, Emma har varit på cirkus, Grill, marknad, lunch med bästa Ramona o hennes fina dotter Amelia. Korttagning inför Helenas kampanj inför valet. KRYSSA HELENA
Lunch och sol hos snälla svärmor på Öland. 
Knåpat på krönika. Vilat. Försökt hantera knastrandet och susande i örat utan att bli ett psykfall. Och sen städat o lite andra trista vardagssysslor. 

Idag ser mitt schema ut så här:
_______________________________


Typ bara göra det jag har lust med. Underbart!

Nu hämtar Micke Emma. Hon har sovit hos farmor inatt och dom har åkt färjan till stan. Mys ❤



Fick precis ett uppmuntrande sms av Helena. Denna sjuka människa. Hahaha Jag skrattade nästan så jag kissade på mig. Har slarvat med knipövningarna :)

Det är så härligt med människor som kan bjuda på sig själv ❤

Lite bilder från dagarna som varit:
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar